OTS: Spoločnosť BIC chce vytvoriť jednotný univerzálny typ písma | Môj názor

10 Jún 2014 ~ Komentáre sú deaktivované

OTS: Spoločnosť BIC chce vytvoriť jednotný univerzálny typ písma

Amsterdam/Düsseldorf 6. júna (TASR/PRNewswire) – Spoločnosť BIC začala zbierať vzorky digitálneho rukopisu a údaje z celého sveta, aby z nich vytvorila jednotný typ písma. Experiment s univerzálnym typom písma je poctou guľôčkovému peru BICCristal, ktorého sa od roku 1950 vyrobilo viac ako 100 miliárd.
Experiment zameraný na vytvorenie univerzálneho typu písma vymyslela pobočka agentúry DDB v Düsseldorfe a uskutočňuje ho kreatívna agentúra na digitálnu produkciu, spoločnosť MediaMonks, s cieľom vyzbierať a spojiť vzorky rukopisov a demografické údaje do jednotného typu písma alebo fontu.
Guľôčkové pero Cristal spoločnosti BIC je najpredávanejším guľôčkovým perom v histórií a často ho označujú ako “univerzálne pero”. Cieľom kampane bolo spraviť nesmrteľným rukopis všetkých, čo týmto perom píšu, v podobe digitálneho fontu, ktorý môže ktokoľvek používať a ktorý sa pridávaním ďalších vzoriek naďalej rozvíja. Používatelia môžu poslať svoj rukopis na digitálnu platformu prostredníctvom technológie mobilného spojenia. Vďaka tomu môžu prirodzeným a intuitívnym spôsobom písať na dotykových obrazovkách svojich smartfónov alebo tabletov a zároveň si zobraziť svoj príspevok na väčších stolných počítačoch.
Internetová stránka tiež obsahuje “objaviteľskú” sekciu, ktorá umožňuje používateľom porovnávať svoje príspevky s univerzálnym priemerom. Môžu taktiež zisťovať rôzne štatistické rozdiely a podobnosti medzi svojimi príspevkami a priemernými príspevkami z rôznych zemepisných oblastí, skupín podľa veku, pohlavia, typu zamestnania a iných charakteristík. Na umožnenie všetkých týchto možností bol vyvinutý jedinečný algoritmus, ktorý spája všetky vstupy a vygeneruje výsledok: univerzálny typ písma UniversalTypeface.
JanPropach, kreatívny riaditeľ spoločnosti DDBDüsseldorf, povedal: “Vlastný rukopis je jedným z našich najosobnejších rysov. Keďže spoločnosť BIC vytvorila jeden z najuniverzálnejších nástrojov na písanie a miliardy ľudí tento výrobok používajú, kľúčovou otázkou bolo: ako by teda vyzeral univerzálny svetový rukopis? Tento experiment nám to umožní zistiť a vzdá tak hold peru, ktoré všetci poznáme a používame.”
Joris Pol, riaditeľ pre medzinárodné projekty spoločnosti MediaMonks, povedal: “Aby sme vytvorili čo najpresnejší univerzálny typ písma, ktorý by reprezentoval všetky príspevky a bol by pre všetkých čitateľný, vyvinula spoločnosť MediaMonks na tento digitálny experiment komplikovaný algoritmus. Pre naše tímy zamerané na dizajn a vývoj bolo skutočne veľkou poctou, že získali príležitosť spojiť v rámci tohto projektu kreativitu a technológiu, a tak vytvoriť most medzi analógovým a digitálnym svetom.”
DennisMay, kreatívny výkonný riaditeľ spoločnosti DDBDüsseldorf, povedal: “Odkaz spoločnosti DDB vždy bol a bude o ich nápadoch, ktoré sa skutočne týkajú ľudí. Preto sme univerzálnym typom písma naozaj nadšení, keďže prostredníctvom novej technológie stotožníme a oživíme náš odkaz novým spôsobom.”
Prvá verzia písma UniversalTypeface bude k dispozícií na stiahnutie v auguste a bude sa dať používať ako akýkoľvek iný font.
Odkaz na experiment s písmom UniversalTypeface:

http://theuniversaltypeface.com/

O spoločnosti DDB

Spoločnosť DDBWorldwide (www.ddb.com) je jednou z najväčších a najprestížnejších reklamných a marketingových sietí. V roku 2012 bola DDB označená časopisom Campaign Reklamnou sieťou roku (AdvertisingNetworkoftheYear), takisto časopisom Strategy ako Agentúra roku a Digitálnou agentúrou roku. Na prestížnom Medzinárodnom festivale kreativity, ktorý sa uskutočnil minulý rok v Cannes, získala spoločnosť DDB 93 levov, čo je najvyšší počet, aký kedy nejaká sieť získala. Okrem toho bola DDB v publikácii TheGunn Report zaradená medzi tri najlepšie svetové siete dvanásťkrát za posledných 15 rokov. Medzi jej klientov patria okrem iných spoločnosti Volkswagen, McDonald’s, Unilever, Mars, Johnson & Johnson a Exxon Mobil.
Spoločnosť DDB bola založená v roku 1949, je súčasťou skupiny OmnicomGroup (burzový index NYSE) a prevádzkuje viac ako 200 pobočiek vo viac ako 90 krajinách sveta s hlavnou kanceláriou v New Yorku v štáte New York.

O spoločnosti OmnicomGroupInc.

Spoločnosť OmnicomGroupInc. (burzový index NYSE-OMC) je popredná svetová spoločnosť, ktorá sa zaoberá marketingom a firemnou komunikáciou. Siete značky Omnicom a viaceré spoločnosti zamerané na špeciálne zákazky zabezpečujú reklamu, strategické mediálne plánovanie a nakupovanie, digitálny a interaktívny marketing, priamy a propagačný marketing, vzťahy s verejnosťou a ďalšie špeciálne komunikačné služby pre viac ako 5 000 klientov vo viac ako 100 krajinách sveta.

Ďalšie informácie o spoločnosti Omnicom a jej značkách nájdete na stránkach www.omnicomgroup.com.
Ďalšie informácie:
Marta Tomczak, FinchFactor
marta@finchfactor.com
+0031-(0)20-794-4733
SaraCosgrove, DDBEurope
sara.cosgrove@ddb-europe.com
+44-(0)-20-7258-4230

UPOZORNENIE: Upozorňujeme odberateľov, že materiály označené skratkou OTS sú poskytované v rámci Originálnej textovej služby a za ich obsah nesie zodpovednosť zadávateľ.

dem

Diskusia je uzavretá.