ŠKOLSTVO:Najúspešnejšie školy na východe v Testovaní 9 sú zo Sniny a Michaloviec | Môj názor

09 Jún 2014 ~ Komentáre sú deaktivované

ŠKOLSTVO:Najúspešnejšie školy na východe v Testovaní 9 sú zo Sniny a Michaloviec

Snina/Michalovce 9. júna (TASR) – V tohtoročnom Testovaní 9 obstáli na východe Slovenska najlepšie deviataci zo základných škôl (ZŠ) v Snine a Michalovciach. Obe dnes získali od ministra školstva vedy výskumu a športu SR Dušana Čaploviča nálepku s označením Naj škola.
Umiestnenie oboch škôl, prvej z Prešovského a druhej z Košického kraja, v tohtoročnom monitore mnohých prekvapilo. Deviataci navštevujúci ZŠ v regiónoch s vyššou mierou nezamestnanosti dosahujú podľa meraní ministerstva slabšie výsledky. “Čím viac sa zvyšuje miera nezamestnanosti, tým slabšie výsledky dosahujú žiaci daných okresov či škôl. Ide napríklad o okres Veľký Krtíš. Okresy Snina, Medzilaborce, či Michalovce sú naozaj paradoxom. Ide o regióny s vysokou mierou nezamestnanosti, no nachádzajú sa tu top školy, vychovávajúce veľmi úspešných žiakov,” informovala riaditeľka Národného ústavu certifikovaných meraní vzdelávania (NÚCEM) Romana Kanovská.
Pod úspech ZŠ na Študentskej ulici v Snine a ZŠ T. J. Moussona v Michalovciach sa podľa jej slov podpísala kvalita tamojších pedagogických zborov, určite však aj ich silná motivácia, dobrý manažment školy, v neposlednom rade správne nastavený školský vzdelávací program, čím sa napokon potvrdilo, že aj školy v slabšom sociálno-ekonomickom prostrední môžu dosahovať dobré výsledky.
“My sme ten úspech neočakávali, sme ním milo prekvapení. V porovnaní so Slovenských jazykom u nás dopadli lepšie testy z matematiky. V minulosti sa naša škola špecializovala práve na matematiku,” poznamenal riaditeľ vyznamenanej ZŠ zo Sniny Peter Koršňák. Regióny s vysokou mierou nezamestnanosti si nie sú podľa jeho slov vo všetkom podobné. “Aj u nás je nedostatok pracovných miest, naše deti však chodia do školy pravidelne, nevymeškávajú hodiny, nemáme tu teda problém so záškoláctvom.”
V Snine sa podľa slov riaditeľa vydali cestou posilňovania kľúčových predmetov vďaka čomu zrejme dosahujú dobré študijné výsledky. “Slovenský jazyk a matematiku posilňujeme v každom ročníku 1,5 až dvoma hodinami týždenne. Od piateho ročníka mávajú žiaci seminár z matematiky a v rámci slovenského jazyka takzvané tvorivé písanie. V 9. ročníku, to je už nad rámec štátneho vzdelávacieho programu aj školského – sú to cvičenia zo slovenčiny ako aj matematiky.
S cieľom zlepšovania študijných výsledkov žiakov uvažuje ministerstvo školstva nad posilnením pedagogických zborov o nových asistentov vo vybraných regiónoch, uviedol dnes v Snine Čaplovič. “Ide o to, aby učiteľovi, ktorý má v triede aj slabších žiakov, pomohol asistent pritiahnuť spomínané deti bližšie k tomu priemeru,” podotkol minister školstva s tým, že regióny, kde je potrebné posilniť počty učiteľov a asistentov sú už známe.
Budúcoročné testovanie deviatakov prebehne v inom termíne ako po minulé roky. Namiesto marca sa uskutoční v apríli. “Keď je to testovanie v marci, deviataci prestávajú pracovať na školách a kým prídu v septembri na stredné školy, zabudnú veľa učiva. Kým si to učivo zopakujú znova s učiteľmi, tak sa stratí veľa času, takže v záujme učiteľov je posunúť termín testovania,” uzavrela Kanovská s tým, že v ďalších rokoch by sa mal monitor posunúť až na máj.

UPOZORNENIE: TASR vydá k správe zvukový záznam, fotoreportáž a videozáznam.

dob jk

Diskusia je uzavretá.