BSK: Región ožije farmárskymi a keramickými trhmi | Môj názor

06 Jún 2014 ~ Komentáre sú deaktivované

BSK: Región ožije farmárskymi a keramickými trhmi

Bratislava 6. júna (TASR) – Farm Fest v petržalskom Sade Janka Kráľa alebo Keramické trhy v Pezinku – taká je aktuálna ponuka Krajskej organizácie cestovného ruchu Bratislava region tourism na dva nadchádzajúce víkendy, ktorú spolu s partnerskými organizáciami prezentovali na dnešnej tlačovej besede.
Ako uviedol predseda tejto regionálnej organizácie Ivo Nesrovnal, Farm Fest si už v minulom roku získal tisíce návštevníkov, ktorých oslovila ponuka klasických slovenských potravinárskych výrobkov. Ani v tomto ročníku, v sobotu a nedeľu (7.-8.6.), opäť nebudú chýbať, keď slovenskí prvovýrobcovia ponúknu vo vyše 40 stánkoch svoje dopestované alebo dochované produkty. Sortiment budú tvoriť kvalitné mäsové pochúťky, divina, syry, sezónne ovocie a zelenina, podpecníky, lokše, husacina, bratislavské rožky, domáce štrúdle, skalické trdelníky a k tomu domáce limonády, biošťavy a vynikajúce malokarpatské vína. Program v Sade Janka Kráľa spestria vystúpenia folklórnych súborov, hudobných skupín, tanečné a divadelné predstavenia, pre deti minizoo, škola remesiel, interaktívne hry a mnohé ďalšie akcie.
Na ďalší víkend od piatku do nedele (13.-15.6.) sa môžu návštevníci tešiť na Keramické trhy v Pezinku. Pôjde o 11. ročník, všetky predošlé navštívili už desaťtisíce turistov. Svoju súčasnú tvorbu predstaví na pezinskom námestí a priľahlých uličkách tento raz okolo 150 keramikárov zo Slovenska, Čiech, Moravy, Maďarska, Bulharska a Poľska. Pre návštevníkov je pripravený aj bohatý kultúrny program a početné sprievodné podujatia v niekoľkých kultúrnych zariadeniach, tiež súťaže pre deti, ktoré si budú môcť vytvoriť svoj vlastný produkt z hliny v tvorivých dielňach. Atrakciou bude veľká keramická socha, vyrobená v roku 2012, no teraz získala habánsky dekor a návštevníci ju budú môcť uvidieť po prvý raz.
„Krajská organizácia cestovného ruchu spolu s regionálnymi partnermi pripravuje takéto podujatia s cieľom zvýšiť turistický záujem o bratislavský región. Nielen pre domácich obyvateľov, ale aj zahraničných návštevníkov, ktorí sa sem budú radi vracať. V neposlednom rade je to príležitosť pre domácich výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí sa prostredníctvom takýchto akcií môžu efektívnejšie uchytiť na našom spotrebnom trhu,“ doplnil Ivo Nesrovnal.

UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam.

eg zll

Diskusia je uzavretá.