KOŠICE: Žiaci predviedli fiktívne cestovné agentúry, ukázal sa aj Andy Warhol | Môj názor

23 Apríl 2012 ~ Komentáre sú deaktivované

KOŠICE: Žiaci predviedli fiktívne cestovné agentúry, ukázal sa aj Andy Warhol

Košice 13. apríla (TASR) – Ako fiktívne cestovné kancelárie a agentúry cestovného ruchu sa dnes prezentovali žiaci základných a stredných škôl z celého Slovenska v košickom obchodnom centre. Končiaci školáci v 47 tímoch sa predvádzali v kreativite v rámci 10. ročníka celoslovenskej súťaže Vitajte v našom regióne. Ich stánky zdobili nielen plagáty, ale aj špeciality vybraného regiónu, známe osobnosti, rozprávkové postavičky či prezlečení partizáni. Žiaci mali takto pútať ľudí, aby ich prilákali na svoj fiktívny produkt. Stretnúť bolo možné aj postavu známeho umelca Andyho Warhola, čerta či chodiacej ryby.
“Celý ten program sa nesie v duchu toho, aby sme naučili mladých ľudí poznať históriu, súčasnosť regiónu, prezentovať a predať ich návštevníkom,” priblížila pre TASR generálna riaditeľka neziskovej organizácie Junior Achievement Slovensko Marcela Havrilová, ktorá súťaž organizuje.
Žiaci venovali príprave svojich projektov celé mesiace. Mapovali históriu vybranej lokality, kultúru, folklór, ale aj súčasné momenty. “Pripravovali rôzne produkty v regióne, čiže detské tábory, výlety, výstavy. Všetko muselo byť pripravené na rozvoj a podporu cestovného ruchu,” dodala Havrilová.
Každá škola prezentovala svoj produkt vo výstavnom stánku. Vytvorili tak malú výstavu cestovného ruchu, ktorá mala prezentovať všetky kúty Slovenska, atrakcie a turistické zaujímavosti. Žiaci si sami alebo pomocou firiem a sponzorov vyrábali rôzne prezentačné a propagačné materiály pre turistov.
Študenti z prešovskej Strednej školy podnikania na Masarykovej ulici si za svoju značku zvolili Andyho Warhola. “Sme fiktívna agentúra Silver agency Andy Warhol,” povedali jej zakladateľky pre TASR. Ako produkt ponúkali trojdňový pobyt, v rámci ktorého možno spoznať nielen Warholove múzeum v Medzilaborciach, ale aj jeho rodisko a okolité atrakcie. Ich stánok ozvláštňovala aj živá postava, ktorá zosobňovala Andyho Warhola s typickým účesom a okuliarmi. Súčasťou ich prípravy bolo aj získanie potvrdenia na používanie značky Andy Warhol.
Súťažné prezentácie hodnotila porota vo viacerých kategóriách: Najzaujímavejšia prezentácia regiónu, Najlepší prezentačný tím, Najlepší regionálny produkt cestovného ruchu, Prezentácia súťažného tímu na pódiu a individuálnej súťaži, Najoriginálnejší maskot a Najkreatívnejší tím.
Vzdelávací program Podnikanie v cestovnom ruchu je určený pre 8. a 9. ročník základných a 1. až 3. ročník stredných škôl ako voliteľný či nepovinný vyučovací predmet. V školskom roku 2011/2012 ho realizujú v 122 triedach a 61 školách na celom Slovensku.

UPOZORNENIE: TASR vydá k správe zvukový záznam.

taj pa

Diskusia je uzavretá.