MONITOR: R. Kaliňák verÃ, že dôvod nehody autobusu na D1 urÄia do troch týždňov
Bratislava 15. júna (TASR) – Minister vnútra Robert Kaliňák verÃ, že v priebehu dvoch – troch týždňov bude jasné, Äi tragickú nehodu na diaľnici D1 pri ÄŒervenÃku zaprÃÄinilo najmä zlyhanie ľudského faktora, alebo bola dôvodom hlavne technická chyba. Kaliňák to uviedol v dneÅ¡nej diskusnej relácii televÃzii TA3 V politike.
Na otázku, Äi priÅ¡lo k posunu vo vyÅ¡etrovanà nehody, minister povedal, že dôvody nehody sa stále skúmajú. “PravdepodobnejÅ¡ie, aj podľa vyjadrenà vodiÄa, sa javà ľudské zlyhanie,” uviedol Kaliňák. Pristavil sa aj pri otázke použÃvania bezpeÄnostných pásov v autobuse. Kaliňák priznal, že hoci uznáva platnú legislatÃvu, on sám “vnútorne bojuje” s názorom, že pásy v autobuse automaticky zvyÅ¡ujú bezpeÄnosÅ¥.
“Je to môj osobný názor, no naozaj nie som o tom presvedÄený,” povedal Kaliňák a vysvetlil, že svoj názor odvádza aj od skúsenostà záchranárov, ktorà majú k zraneným v prevrátenom autobuse oveľa komplikovanejšà prÃstup, ako je to v prÃpade nehody osobného auta. “Zranený sa kvôli váhe svojho tela v niektorých situáciách nevie sám odopnúť a ak zaÄne vozidlo horieÅ¥, zranený sa nevie vyslobodiÅ¥,” vysvetlil Kaliňák. “Pásy majú tendenciu brániÅ¥ voÄi bežným zraneniam pri prudkom brzdenÃ, pri Äelnom náraze, aby ste sa mechanicky nezranili o iné Äasti dopravného prostriedku, no pri takomto type havárie, k akej priÅ¡lo, neviem,” povedal Kaliňák. “Je preto pre mňa otázka, Äi sú pásy generálnou záchranou a Äi naopak, v urÄitých prÃpadoch neskomplikujú situáciu,” skonÅ¡tatoval minister.
Ale to, dodal, že pasažieri neboli pripútanÃ, nespôsobilo dopravnú nehodu. Podľa Kaliňáka bolo v tomto prÃpade prÃliÅ¡ veľa nešťastných zhôd okolnostÃ, ktoré viedli k smrti mladých ľudÃ.
em zll