POISTENIE: Slováci pri zriaďovaní životného poistenia myslia hlavne na rodinu | Môj názor

23 Apríl 2012 ~ Komentáre sú deaktivované

POISTENIE: Slováci pri zriaďovaní životného poistenia myslia hlavne na rodinu

Bratislava 12. apríla (TASR) – Pri uzatváraní životného poistenia u našich západných susedov zohráva najdôležitejšiu úlohu zaistenie seba samého. Slovákom omnoho viac záleží na zabezpečení svojich blízkych. Tieto výsledky vyplývajú z prieskumu spoločnosti Ipsos, ktorý mapoval servis klientov životného poistenia.
Až 84 % klientov životného poistenia v Slovenskej republike uviedlo, že hlavným motívom uzavretia životnej poistky je budúce zaistenie svojich blízkych. Na druhom mieste sa medzi dôvodmi objavilo uzatvorenie poistenia pre prípad rôznych poistných rizík a trojkou v rebríčku bolo uzatvorenie životnej poistky ako zabezpečenia na starobu.
Pri výbere poisťovne pri uzatváraní životnej poistky hrá pre klientov najdôležitejšiu úlohu kvalita produktu, dobré referencie či pozitívna skúsenosť s danou inštitúciou. “Na trhu je množstvo rôznych finančných inštitúcií, ktoré majú vo svojich ponukách desiatky produktov. Je teda pochopiteľné, že klienti kladú dôraz na to, aby bol pre nich pomer získanej kvality a vynaložených investícií čo najvýhodnejší,” uviedol výkonný riaditeľ výskumnej agentúry Ipsos Michal Drobník.
K ešte väčšej spokojnosti so svojou poisťovňou potrebujú Slováci podobne ako Česi čo najširšiu ponuku bonusov, bezplatných služieb, výhod či akciových ponúk. Odlišujeme sa však v dôležitosti proaktívnej komunikácie zo strany poisťovne. Tú radia Slováci hneď na druhé miesto, zatiaľ čo Česi až na šieste.
Slováci dôverujú finančným poradcom konkrétnej poisťovne, chýba im ale častejší kontakt. Preto Slováci ako aj Česi najčastejšie uzatvárajú životné poistenie cez finančných agentov poisťovne (45 %, resp. 41 %) alebo nezávislých agentov – maklérov (34 %, resp. 29 %). Naši západní susedia však častejšie kvôli uzatvoreniu poistenia chodia priamo na pobočku poisťovne.
Slovenskí klienti taktiež preferujú tradičné spôsoby kontaktu a komunikácie, a to najmä prostredníctvom finančného agenta. Pri finančných agentoch si najviac cenia ich priateľskosť, zdvorilosť a užitočnosť návštevy agenta pri výročí zmluvy. V rebríčku poisťovní z hľadiska celkového prínosu stretnutí s agentom hodnotia Slováci najvyššie ING Životnú poisťovňu pred Metlife Amslico.

pak vjo

Diskusia je uzavretá.